Kuigi rullsuusatamine on  aastaringselt harrastatav treeningala, alustavad paljud paljud entusiastid treeningutega pärast suvehooaja lõppu.  September-oktoober on kindlasti õige aeg, et hakata talviseks suusahooajaks põhja laduma või teha tutvust rullsuusatamisega.

Kogu Eestis jõudsalt arenev valgustatud kergliiklusteede võrk on loonud suurepärase võimaluse rullsuusatamise harrastamiseks. Kui rattasõidu-, rulluisutamise ning jooksmisega saavad koormuse eelkõige jalad, siis rullsuusatamise puhul saab koormuse kogu keha. Seega on tegemist harrastussportlase jaoks äärmiselt mitmekülgse treeningvahendiga.

Sarnaselt tavasuustamisega jagunevad ka rullsuusad klassika- ja uisutehnika rullideks. Milliseid kasutada, sõltub harrastaja eelistustest või eesmärkidest. Klassika rullid on aeglasema veeremisega ja seetõttu ei lähe nendel kiirus väga suureks. Hea uudis on ka see, et vastupidiselt klassikasuuskadele, on klassika rullid ideaalse pidamisega😊.  Klassikarullid on ka üsna ohutud ja annavad paaristõuke näol hea ettevalmistuse klassika suusamaratonideks.  Uisurullide puhul peab veidi ettevaatlikum olema märgade puulehtede ja vihmase ilma korral. Siis tasub kaaluda treeningu edasilükkamist või treeningu läbiviimist klassikalises tehnikas.  Reeglina on klassika rullsuusa rattad veidi laiemad ja seetõttu on tasakaal neil parem.  Algajad kohanevad tavaliselt klassikarullidega kiiremini kui uisurullidega.

Rullsuuskadel sõidetakse reeglina tavaliste suusasaabaste, klambrite ja keppidega. Suusakeppidele pannakse ainult nö suve otsikud (kõva sulam), et asfaldisse paremini haakuda.

Sarnaselt rulluisutamise ja rattasõiduga tuleb treeningul kindlasti kanda kiivrit ja selleks, et rullsuuskade eluiga oleks võimalikult pikk, vaheta omavahel paremat-vasakut rollerit, nii kuluvad rullid ühtlasemalt.

Kes pole varem proovinud rullsuuskadel sõita, siis neile pakume vajadusel paariks päevaks rullsuuskade proovimist. Meie poest leiad Shveitsi päritolu KV+ ja  Fischeri kaubamärgi rullsuuski.

https://atsport.ee/kategooria/murdmaasuusatamine/rullsuusad/

Head harjutamist!